Digi a devenit al doilea operator din România ca număr de clienți pe mobil

Digi și Vodafone au raportat în aceste zile noi rezultate financiare trimestriale și au venit cu o surpriză.

Vodafone a anunțat că a pierdut în ultimul trimestru aproximativ 266.000 de clienți pentru servicii mobile, ajungând la 6,304 milioane de clienți în cele mai recente date.

Digi a anunțat o creștere de 13,7% față de acum un an la numărul de clienți pe mobil, ajungând la 6,4 milioane.

Așadar, ordinea acum în România pare a fi:

  1. Orange: 9,3 milioane de clienți
  2. Digi: 6,4 milioane de clienți
  3. Vodafone: 6,3 milioane de clienți
  4. Telekom: 3,6 milioane de clienți

Sunt importante două mențiuni aici:

➡ Cifrele au un ușor grad de incertitudine. Cele ale Orange și Telekom sunt din vară. De asemenea, Digi nu vorbește despre clienți, ci despre Revenue Generating Units. Vodafone vorbește despre clienți, dar sunt destul de sigur că, daca un client are două SIM-uri, pentru Vodafone sunt de fapt doi clienți în rapoartele fiscale.

➡ Topul este strict ca număr de clienți. Ca venituri, Vodafone stă mai bine decât Digi pe partea de mobile. Ca venituri totale nu mai știu situația și oricum nu este simplă comparația.

Totul este și temporar. Dacă Vodafone va prelua cei 3,6 milioane de clienți ai Telekom, va adăuga mulți clienți în rețea. Nu 3,6 milioane, dar foarte mulți oricum.

Și apropo de Vodafone, cele mai recente rezultate financiare, publicate pe 12 noiembrie, vorbesc de o scădere de 269.000 de clienți prepaid și adăugarea a 3.000 de clienți pe abonament. Pierderea de pe cartele este explicată printr-o notă de subsol prin “Net additions in Q4 23/24 include the disconnection of 109k zero-usage business contract SIMs issued during the COVID-19 pandemic and also reflect a change in the disconnection policy for prepay SIMs from 180 days to 90 days of inactivity.”

Scăderea numărului de clienți pare să se fi redus substanțial față de ultimele două trimestre, când vreo 2 milioane de clienți au dispărut din rapoarte tot din aceleași motive. Am auzit după aceea toate explicațiile posibile, de la “toți raportează și cartele inactive” și “toți raportează de fapt și cartele aflate la vânzare pe rafturile magazinelor”. Nu cred asta.

Cred însă că toți au niște cartele ce n-au mai fost reîncărcate de ceva vreme și trebuie eliminate din rapoarte cândva — dar nu 2 milioane în 6 luni. Mă bucur să văd că Vodafone a pus însă frână pierderii de clienți și chiar investește în achiziția Telekom Mobile, alături de Digi.

Articolul Digi a devenit al doilea operator din România ca număr de clienți pe mobil a apărut pe nwradu blog.

Original article: Digi a devenit al doilea operator din România ca număr de clienți pe mobil.

isabela ariane